پس سوز | هوافضای جوان

پس سوز

برای این که جنگنده ها بتونند از سرعت صوت عبور کنند و در مقابل نیروی درگ بسیار زیادی که وجود داره مقاومت کنند از پس سوز استفاده می کنند. مکانیزم پس سوز بسیار ساده است اما ساخت اون کار سختیه. در اتنهای اگروز موتور لوله ای وجود داره که می تونه هوای نسوخته باقی مونده در اگزوز موتور رو بسوزونه. با پاشش سوخت در این لوله هوای باقی مانده در گازهای خروجی هم سوخته می شه و این باعث می شه که هواپیما تراست بیشتری دریافت کنه. پس سوز نمی تونه برای مدت زیادی روشن باشه و هم چنین مقدار مصرف سوخت زمانی که پس سوز روشنه خیلی زیاد می شه. بنابراین استفاده از این سیستم با محدودیت هایی رو به روست. تصاویر زیر مجموعه از جنگنده ها هستند که پس سوز روشن دارند.

موتور با پس سوز روشن

موتور با پس سوز روشن

جنگنده با پس سوز روشن

جنگنده با پس سوز روشن

اف-14 با پس سوز روشن

اف-۱۴ با پس سوز روشن

اف-15 با پس سوز روشن

اف-۱۵ با پس سوز روشن

اف-16 با پس سوز روشن

اف-۱۶ با پس سوز روشن

میگ 21 با پس سوز روشن

میگ ۲۱ با پس سوز روشن

جنگنده با پس سوز روشن

جنگنده با پس سوز روشن

پس سوز در هنگام تیکاف

پس سوز در هنگام تیکاف

پس سوز روشن برای کنترل جنگنده در هنگام سوخت گیری

پس سوز روشن برای کنترل جنگنده در هنگام سوخت گیری


2 دیدگاه در ”پس سوز

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ در ۷:۵۹ ب.ظ
    پیوند یکتا

    پس سوز کارش تراست ریورس هستش؟!

    پاسخ
    • ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۱ ب.ظ
      پیوند یکتا

      نه. کار اصلی پس سوز این هست که نیروی پیشران هواپیما رو در لحظات بلند شدن از زمین که نیاز بیشتری بهش هست افزایش بده

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.