موتور پنهان هواپیما | هوافضای جوان

موتور پنهان هواپیما

موتور پنهان هواپیما و یا بخش نیروی کمکی، Auxiliary Power Unit، موتور توربین گازی است که در انتهای دم هواپیما تعبیه شده است. یکی از وظایف این بخش ایجاد نیروی الکتریکی برای تامین نیاز کابین و انجام امور قبل از پرواز می باشد. همچنین، موتور های اصلی هواپیما برای روشن شدن به نیروی محرکه ای نیازمند اند که در واقع وظیفه ی اصلی APU تامین این نیرو برای استارت زدن موتورهای اصلی می باشد. موتور های توربینی برای روشن شدن به مقدار کمینه ای از هوای کمپرس شده نیازمند اند که APU نیروی مورد نیاز برای چرخش کمپرسور تا حد روشن شدن موتور اصلی را تولید می کند. این سازوکار معمولا در هواپیماهای بزرگ، کشتی ها و بعضی از وسایل عظیم زمینی تعبیه شده است.

در این مجموعه عکس، تصاویری از APU را میبینیم.

 

فلش های قرمز، بخش خروجی موتور APU را نشان می دهد

فلش های قرمز، بخش خروجی موتور APU را نشان می دهد

 

نمایی از نحوه نصب موتور APU در دم هواپیما

نمایی از نحوه نصب موتور APU در دم هواپیما

 

تصویری دیگر از موتور APU داخل دم هواپیما

تصویری دیگر از موتور APU داخل دم هواپیما

 

بخش ورودی هوای مورد نیاز موتور APU

بخش ورودی هوای مورد نیاز موتور APU

 

تصویری دیگر از ورودی هوای موتور APU

تصویری دیگر از ورودی هوای موتور APU، فلش زرد قسمت دهانه ی وردوی هوای مورد نیاز موتور را نشان می دهد.

 

تصویری دیگر از خروجی گاز موتور APU

تصویری دیگر از خروجی گاز موتور APU

 

تصویری کلی از موتور توربینی بخش APU

تصویری کلی از موتور توربینی بخش APU

 

تصویری دیگر از موتور APU

تصویری دیگر از موتور APU

 


 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.