آنتونوف ۱۳۲ (An-132) - | هوافضای جوان

آنتونوف ۱۳۲ (An-132)

حتما تا حالا با شرکت آنتونوف آشنا شدید. یکی از محصولات جدید این شرکت تولیدکننده هواپیما آنتونوف ۱۳۲ است که بر پایه آنتونوف ۳۲ ساخته شده. البته تولید این هواپیما با همکاری شرکت Taqnia Aeronautics انجام شده. این هواپیمای دو موتوره چند منظوره است و برای حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیره.

هدف و ماموریت اول هواپیمای سبک آنتونوف ۱۳۲ جا به جایی بار با ظرفیت بیشتر از ۹.۲ تن بوده اما برای این هواپیما قابلیت به کارگیری به منظورهای دیگه رو هم در نظر گرفته اند. از جمله ماموریت های فرعی این هواپیما جا به جایی چتر باز و پرتاب اون ها ، گشت دریایی ، جا به جایی سرباز ، تخلیه پزشکی و … است. بنابراین می شه گفت این هواپیما هم کاربرد نظامی داره و هم غیر نظامی.

آنتونوف 132

آنتونوف ۱۳۲

سال ۲۰۱۵ آنتونوف این هواپیما رو برای اولین بار در یکی از بزرگترین نمایشگاهای آمریکا عرضه کرد. شرکت آنتونوف پیش بینی میکنه بتونه برای تولید ۹۰۰ فروند از این هواپیما سفارش بگیره و عملیات تولید اون رو از سال ۲۰۱۷ شروع کنه. از لحاظ ظاهری بین آنتونوف ۱۳۲ با آنتونوف ۳۲ تفاوت های زیادی نیست و بیشتر برای ارتقا سیستم آنتونوف ۳۲ تلاش شده است.

آنتونوف 32

آنتونوف ۳۲

شروع پروژه آنتونوف ۳۲ از قرارداد این شرکت با KACST عربستان بود البته مطالعاتی در مورد بازار جهانی در مورد ترابری های سبک انجام شده بود. طبق توافقی که بین KACST ، Taqnia Aeronautics و آنتونوف صورت گرفت، قرار شد که هواپیمای آنتونوف ۳۲ توسعه داده بشه و یه مدل جدید از اون ساخته بشه که از لحاظ برد و وزن محموله بهتر شده باشه. علاوه بر این انتقال تکنولوژی به عربستان هم قراره انجام بشه. فیلم زیر قرار داد همکاری بین این سه گروه دیده می شه.

از جمله برنامه هایی که برای این هواپیما ریخته شده اینه که کابین خلبان با سیستم ناوبری آمریکایی طراحی بشه به طوری که کار برای خلبان و خدمه آسون باشه تا در شرایط حساس بتونند راندمان خوبی داشته باشند. علاوه برا این تجهیزاتی به اون اضافه می شه که قابلیت های اون رو به طور چشم گیر زیاد می کنه.

اتفاقی که قرار است در آنتونوف ۱۳۲ صورت بگیره اینه که ویژگی های خوب آنتونوف ۳۲ حفظ بشه و علاوه بر اون برای شرایط گرم و مرطوب که تو عربستان چنین آب و هوایی زیاد مشاهده می شه مهیا بشه تا قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری اون برای بکار گیری زیاد باشه.

از قابلیت هایی که برای آنتونوف ۱۳۲ ذکر شده اینه که در فرودگاهایی که برای نشستن خیلی از هواپیماهای دیگه آمادگی ندارند، می تونه فرود بیاد.

نیروی محرک این هواپیمای عربستانی-اوکراینی توسط دو موتور توربوپراپ که توسط شرکت پرنت&ویتنی کانادا ساخته شده تأمین می شه. استفاده از این موتور باعث شده که این پرنده برد بیشتری داشته باشه.

آنتونوف 132

آنتونوف ۱۳۲

هنوز این پروژه کامل نشده و باید منتظر باشیم تا در آینده چه اتفاقی برای آن می افتد.


2 دیدگاه در ”آنتونوف ۱۳۲ (An-132)

  • ۲۵ مهر ۱۳۹۴ در ۷:۱۷ ب.ظ
    پیوند یکتا

    آنتونف کلا برای مناطق گرمسیری ساخته نشدن.این حرف درسته یا غلطه؟
    هواپیماهای روسی برای کشور و ما و کشورهای منطقه ساخته نشدن.این حرف چطور؟

    پاسخ
    • ۲۶ مهر ۱۳۹۴ در ۲:۵۱ ق.ظ
      پیوند یکتا

      این حرف به صورت کلی درست نیست. هر هواپیما رو می شه به سه بخش عمده تقسیم کرد. بال و بدنه ، موتور و سیستم ها. هر سه قسمت هواپیما باید با منطقه ای که قرار است انجام ماموریت بده تطابق داشته باشه. بنابراین هواپیمایی که برای انجام ماموریت در روسیه و مناطق سردسیر طراحی می شود برای منطقه ما مناسب نیست اما اگر از ابتدا آنتونوف یا هر شرکت دیگری هواپیمایی رو برای مناطق گرم سیر طراحی کنه به مسائل مربوط به آب و هوا توجه می کنه.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.